BHG Media 2024

mainos-shopping2-768x503_2

Hakukonemarkkinointi – Näkyvyyttä ja liikennettä ostoputken kaikkiin vaiheisiin

Kodinrakentamisen tuote ei ole heräteostos, vaan tuotteita ostetaan olemassa olevaan tarpeeseen. Googlessa tehdään valtavasti näihin tarpeisiin liittyviä hakuja ostoputken kaikissa vaiheissa. BHG Finlandin SEM-tiimi muuttaa nämä haut parhaaksi mahdolliseksi asiakaskokemukseksi ja näkyvyydeksi Googlen tarjoamien työkalujen ja datan avulla.


Hakukonemarkkinointia tehdään kansainvälisellä huipputasolla ja siihen panostetaan paljon.


Huippuasiantuntijat varmistavat, että tuotemerkkisi saavat nopeasti näkyvyyttä Googlen hakutuloksissa.


Juuri oikein kohdennetuilla hakusanoilla näkyvyys saadaan aikaan nopeammin kuin missään muualla.

BHG Finlandin SEM-tiimi on rakentanut mullistavan koneoppimismallin ja tekoälyn, joka löytää laskeutumissivujen kampanjat ja aktivoi mainostekstit automaattisesti. Vuoden 2019 Black Fridayn jättikampanjoinnin aikana tulokset olivat vertaansa vailla ja sen inspiroimana Google julkaisi casen menestyksestä. Tutustu Think With Google -sivustolla.

Kodinrakentamiseen liittyviä hakuja tehdään juuri nyt enemmän kun koskaan aikaisemmin. Me muutamme nämä haut parhaaksi mahdolliseksi asiakaskokemukseksi ostoputken kaikissa vaiheissa Googlen tarjoamien työkalujen ja datan avulla.

Juha Saarinen, Head of Analytics and Traffic

 

Google Shopping

Google Shoppingin avulla saat parhaiten myyvät tuotteesi suoraan näkyviin Googlen hakutuloksiin niihin liittyvillä hakusanoilla. Mitä paremmin tuotteesi myy, sitä enemmän se saa näkyvyyttä hakutuloksissa juuri siihen liittyvillä hakusanoilla.

  • Tuotteesi saavat jopa 10X suuremman määrän näyttöjä Shopping mainoksissa vrt. verkkokaupan tuotesivujen näyttöihin.
  • Shoppingin tuoma pinta-ala korostuu etenkin mobiilissa, jossa Shopping-mainokset peittävä lähes koko ruudun.
  • Mitä paremmin tuotteesi myy, sitä enemmän se saa näkyvyyttä hakutuloksissa juuri siihen liittyvillä hakusanoilla.

 

BHG Finlandin kehittämä automaatio optimoi tuotteidesi näkyvyyttä myynnin ja kuluttajien käyttäytymisen avulla. Näin varmistetaan, että parhaat kampanjat ja parhaiten myyvät tuotteet saavat eniten pinta-alaa Googlen hakutuloksiin.

 

Remarketing

  • Mitä pidemmälle asiakas siirtyy ostopolussa, sitä tarkemmaksi mainonnan sisältö muuttuu ja sitä paremman näkyvyyden mainonta saa.
  • Myös hakusanamainonta saa sitä paremman näkyvyyden, mitä pidemmällä ostopolussa asiakas on.
  • Jos asiakas on tilannut uutiskirjeen, remarketing koneisto käynnistyy myös uutiskirjeissä automaattisesti.
  • Mikäli asiakas selailee tuotteitasi Netraudassa tai Taloon.comissa, hän näkee niitä kaupasta poistumisen jälkeen myös muualla verkossa.
  • Huippuunsa viritetty remarketing-koneisto alkaa näyttämään asiakkaalle display-bannereissa tuotteitasi.

Remarketing eli uudelleenmarkkinointi palauttaa tuotteesi ostopäätöstä harkitsevan asiakkaan mieleen. Eikä kävijäsi pääse karkuun.

Sinun mainoksesi Googlessa?

Jos haluat keskustella Google-markkinoinnin ratkaisuista ota yhteys tuotepäällikköösi